Goed nieuws voor de buurt! Rond de speeltuin aan de Hengstdalseweg/Beukstraat in Nijmegen Oost is de afgelopen tijd iets moois ontstaan: een buurtvoedselbos, opgezet door buurtbewoners die de wijk groener, biodiverser en socialer willen maken.

Nu is het tijd om deze groene plek officieel te openen! Graag nodigen we iedereen uit de buurt uit voor de feestelijke opening. Op zaterdag 13 juni vanaf 14.00 uur maken we er een gezellige middag van, met activiteiten voor jong en oud en de mogelijkheid om een rondleiding te krijgen door het voedselbos.
Het voedselbos is een groene plek waar van alles groeit en bloeit, van jonge bomen tot kruiden, eetbare bloemen en bessenstruiken. In de toekomst zal het voedsel opleveren zoals bessen, kruiden, appels, peren en noten waar buurtbewoners van kunnen plukken.
Het is ook een plek waar kinderen spelenderwijs ontdekken waar eten vandaan komt, waar buurtgenoten elkaar ontmoeten en waar vogels, bijen en vlinders zich thuis voelen.
Tijdens de opening op 13 juni is er ook de mogelijkheid om een vrijwillige bijdrage te doen voor het onderhoud en de kosten van het voedselbos, zodat deze plek zich verder kan blijven ontwikkelen.
Kom langs, neem gerust je buren of (klein)kinderen mee en vier deze groene aanwinst voor de wijk met ons mee!
Hopelijk tot dan!









