De eigenzinnige en kleurrijke expositie van Paul van de Schaaf is nog te zien in de Ark van Oost tot 4 juni, maar vanaf 5 juni hebben we weer een nieuwe expo, deze keer met als thema Nijmegen. Zo’n 20 hobbyschilders van o.a. hobbycentrum Daalsehof laten in de zomermaanden hun interpretatie van het thema ‘Nijmegen’ zien.

De Daalsehoffers exposeren voor het derde jaar op rij, maar deze keer wordt heel bijzonder. De liefde voor onze buurt en stad zit velen in het bloed. Gevoel voor onze stad is bij ieder overduidelijk. Het is verrassend om te zien hoe Nijmegen in de harten van de verschillende kunstenaars zit en beleefd wordt. Ieder geeft Nijmegen op andere wijze weer. Waar de één kiest voor fel-realistisch maakt de ander een abstracter werk dat misschien enige uitleg behoeft. Het is uitermate boeiend om ons eigen Nijmegen door andere ogen te zien op werken waarin de grootste gemene deler toch steeds de liefde en het respect voor onze stad is.

De meeste kunstenaars zullen aanwezig zijn op de vernissage, de officiële opening, van de expo op vrijdag 5 juni om 17.00 uur. Het wordt weer een leuk feestje met muzikale omlijsting en een mystery guest. Wees van harte welkom in de Ark van Oost, Cipresstraat 154.
De Nijmegen-expositie zal nog de hele zomer blijven hangen waarna op 4 september fotoclub Flash weer hún visie op Nijmegen zal laten zien.
Wil je ook exposeren? Contact Rinus van der Schans 06 27 885 003 of r.vanderschans2@gmail.com.









