Op zaterdag 16 mei 2026 komen inwoners uit de regio Nijmegen en omgeving samen voor de Walk of Life Warming-up. Vanuit Nijmegen wandelen deelnemers de natuur in, begeleid door een coach.
In het teken van Mental Health Action Day en de Mental Health Awareness Week (11–17 mei) brengt Walk of Life mensen samen om een ochtend om te wandelen, even op adem te komen en het ontmoeten van andere mensen.

Op 20 locaties in Nederland gaan die ochtend tegelijkertijd mensen naar buiten, ook in Nijmegen.
Veel mensen zoeken rust, ruimte en verbinding. Maar dat is niet altijd vanzelfsprekend. Walk of Life brengt mensen daarom samen in de natuur, zonder drempels, gewoon door samen te lopen. Iedereen kan meedoen.
Lokale betrokkenheid in Beek
“Ook in Beek zien we hoe waardevol het is om samen naar buiten te gaan,” zegt Claudia Verbeeck. lokale Walk of Life-coach van spriet.nl. “We lopen maandelijks en geven elkaar een steuntje in de rug. Iedereen heeft wel eens periodes waarin het even niet vanzelf gaat. In je relatie, je werk of op een ander vlak. Tijdens de Walk of Life vind je steun bij anderen en zie je dat bijna iedereen wel eens ergens mee zit. Dat geeft herkenning en zorgt voor verbinding. En als jij in beweging komt, komen je patronen dat vaak ook.”
Wat is Walk of Life?
Walk of Life is een landelijke beweging die mensen samenbrengt in de natuur. In kleine groepen ontstaat ruimte om even uit het hoofd te komen en te ervaren dat je er niet alleen voor staat. De wandelingen worden mogelijk gemaakt door lokale coaches die zorgen voor een veilige en open sfeer.
Een plek om gewoon samen te zijn
Tijdens de warming-up maak je in kleine groepen kennis met de andere wandelaars. Je wordt vergezeld door een coach die met je meeloopt. Er is ruimte voor gesprek, maar niets is verplicht. Ook stilte of persoonlijke reflectie is welkom. Kortom: niets moet.
“Ik voelde de ruimte om het gewoon een keer zelf te ervaren zonder dat ik ergens aan vast zat. Het lag bij mij, en dat voelde fijn en laagdrempelig,” vertelt een deelnemer.
Het resultaat is geen interventie, maar een ervaring: een gevoel van rust, herkenning en verbondenheid. Onderzoek (Walk of Life) laat zien dat deelnemers zich na afloop positiever voelen, minder alleen en meer verbonden met anderen.
“Dit jaar starten we met een warming up in de omgeving van Nijmegen. Meerdere coaches en deelnemers uit de regio komen samen om elkaar te leren kennen. We wandelen samen in kleinen groepjes in de natuur. Onderweg kunnen we oefeningen doen om zowel je lichaam als je mind in beweging te brengen. En we genieten van het samenzijn, de rust en de stilte” aldus Claudia.
Meedoen in Nijmegen/Beek?
Zaterdag 16 mei 2026
09.45 – 12.30 uur
Heumensoord, Hoek Scheidingsweg/Beukenlaan
Deelname is gratis
Doe je ook mee? Geef je nu op!
Aanmelden: https://walkoflife.nl/warming-up/aanmelden/









